Rękojmia na wykonane usługi
W trosce o dobro i bezpieczeństwo Pacjentów nasi lekarze i higienistki wykonują zabiegi z zachowaniem najwyższej staranności według najlepszej wiedzy lekarskiej. Jednakże wykonywanie jakichkolwiek zabiegów medycznych może być związane z wystąpieniem ryzyka niepowodzenia. Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego na wszystkie usługi wykonane w naszej przychodni udzielana jest rękojmia.
Okres rękojmi wynosi:
- dla wypełnień stomatologicznych – 12 miesięcy
- dla usług protetycznych: mikroprotez, dostawek zębów oraz uzupełnień (klamra) i napraw – 12 miesięcy, protez, koron, mostów – 24 miesiące
- dla wszczepionych implantów – 10 lat (dotyczy tylko części chirurgicznej zabiegu, tj. wszczepienia implantu bez odbudowy protetycznej)
Prawo do rękojmi nie obejmuje:
- prac tymczasowych, takich jak korony i protezy tymczasowe,
- prac, przy wykonaniu których Pacjent został poinformowany o ograniczonej rękojmi lub jej braku.
Warunkiem zachowania rękojmi są:
- doprowadzenie do końca pierwotnie zaplanowanego z Pacjentem leczenia,
- utrzymywanie przez Pacjenta należytej higieny jamy ustnej i protez ruchomych,
- stosowanie się do zaleceń lekarza dotyczących higieny, zasad użytkowania i przechowywania protez,
- zgłaszanie się na wizyty kontrolne w przychodni co najmniej raz na 6 miesięcy.
Utrata prawa do rękojmi następuje w przypadku:
- samodzielnego dokonywania przeróbek, korekt i napraw uzupełnień protetycznych,
- uszkodzenia uzupełnień przez czynniki zewnętrzne, w tym poza jamą ustną,
- występującego u Pacjenta problemu bruksizmu (zgrzytania zębów),
- fizjologicznego zaniku kości, stanów zapalnych w przyzębiu oraz innych schorzeń mających niekorzystny wpływ na zdrowie Pacjenta.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami wykonane prace protetyczne nie podlegają zwrotowi. Prace protetyczne wykonujemy po pobraniu zaliczki w wysokości 50% ich ceny całkowitej. Jeśli Pacjent po rozpoczęciu pracy protetycznej zrezygnuje z leczenia przychodni EKSTRADENT przysługuje prawo do zatrzymania wcześniej pobranej zaliczki .
Powikłania
Przed rozpoczęciem leczenia stomatologicznego Pacjent musi być świadomy, że mimo dochowania największej staranności lekarza w trakcie leczenia może dojść do powikłań m.in.:
- bólu zębów i tkanek otaczających,
- szczękościsku,
- pęknięcia i złamania zębów,
- obrzęku, ropni i krwiaków,
- krwawienia po wykonanych zabiegach,
- podwyższonej temperatury ciała,
- złe samopoczucie,
- wystąpienie reakcji alergicznej za zastosowane leki pomimo przeprowadzonego wcześniej wywiadu lekarskiego,
- zaostrzenie przebiegu współistniejących schorzeń.
Wystąpienie powikłań może spowodować u Pacjentów między innymi:
- dyskomfort i stres spowodowany bólem,
- konieczność przyjmowania leków mających wpływ na prowadzenie pojazdów,
- problemy natury estetycznej,
- problemy z jedzeniem i mówieniem,
- nieprzewidziane wcześniej leczenie endodontyczne, protetyczne, czy chirurgiczne.